Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies (viz Podmínky používání). Cookies jsou nutné pro fungování webu. Rozumím

Už jste poslali svůj dopis Ježíškovi?

Zavřít

Pokořte mrtvý tah!

Při tréninku mrtvého tahu je několik faktorů, jež mohou být pro vás velmi limitující. Nejtěžším z těchto limitů je vaše mentální připravenost na zvedání extrémně těžkého závaží. A to proto, že je to velmi náročné a dokud činku neodlepíte od země, vaše tělo si ani nedovede představit, o jakou brutální zátěž pro vaše tělo jde. Každé opakování začíná v mrtvé bodě, ve fázi, kdy si tělo oddychne a vy jej nutíte opět absolvovat šok z váhy, kterou zvedáte!

Nejslabším místem liftů je ono mrtvé místo, kde tělo překonává největší zátěž. U deadliftu je tomu ona chvíle, kdy činku odlepujete od země. Díky tomu je deadlift jedním z nejnáročnějších cviků.

Vzhledem k tomu, že se jedná o skutečně monstrózní váhy na které se můžete dostat, je v mrtvém tahu tělo v šíleném šoku. K zapojení maximální síly totiž musí dojít hned v začátku cviku, z nuly na sto. Mrtvý tah se tímto liší od téměř všech cviků (Bench press, dřep - u obou těchto cviků si na váhu zvykáte při spouštění dolu a následně vynakládáte maximum na její vytlačení vzhůru). Z tohoto důvodu dochází k selhání, nebo zvednutí váhy hned v první fází kdy tělu dojde, o jak velkou silou musí za osu táhnout.

Mnoho lidí má fyzický fond nato váhu zvednout, avšak ještě než přijdou k čince, je jasné, že ji nezvednou. U mrtvého tahu musí být tělo stimulováno ve správném psychologickém rozpoložení, aby dokázalo danou váhu zvednout!

Můžeme poukázat na nějaké chyby:

  1. Mnoho lidí se ve spodní fázi, kdy si rovná úchop, zastaví a stráví 3-4 sekundy zíráním do stropu, hlubokými nádechy a přemýšlením o tahu. Tahle fáze je ovšem chybná! Tyto 3-4 vteřiny mohou vaše nohy připravit o potřebnou dávku energie, která je ve spodní fázi velmi důležitá!
  2. Dlouhé postávání před osou. Tato fatalní chyba váš může stát „good rep“. Často vidíte veliké chlapy, jak stojí před činkou a čekají, jakoby ji přemlouvali. V jejich hlavách se honí myšlenky jak tu činku dostat k pasu a jak zabrat. Mrtvý tah je brutální záležitostí, při které by téměř měl převládat zvířecí pud a ne myšlenky. Zní to, jako bychom opomíjeli techniku. Tak tomu samozřejmě není! Ale přemýšlet o technice před takovýmto výkonem vám nikdy neprospěje!
  3. Dýchejte zhluboka a velmi pomalu, rozšiřte tak plíce a uklidněte se.. Ano, to je ta největší „blbost“. Před mrtvým tahem se nikdo nechce uklidnit, na pódium k čince musíte vletět jako utržení ze řetězu!

Změňte své přístupy k „mrtvole“

  1. Krátké, rytmické a mělké nádechy. Tímto začnete mírně stimulovat svůj organismus. Při těchto  nadechnutích se pokuste zvýšit i svou úroveň zdravé agrese a vůle k liftu!
  2. Začněte svůj mrtvý tah 4 metry od činky, v této vzdálenosti se připravte, rozdýchejte, zvyšte míru agrese a až poté se přemístěte k čince a u ní už neztrácejte čas!
  3. Jakmile se dostanete k ose, dřepněte si k ní, stiskněte ji, co největší silou uchopte činku a vytáhněte ji s maximálním úsilím v co nejkratším čase! Žádné přemýšlení, žádné rozdýchávání, připravte se opodál a u činky už jen využijte svou agresi a sílu!
  4. Mrtvý tah je spíše, než silová výzva, ukazatelem mentální dovednosti jedince. Pokud jste dostatečně mentálně silní, pak byste měli své osobní rekordy být schopni neustále posouvat dál!

Pohled a mrtvý tah vám otevřel Christian Thibaudeau, přeloženo FIT-PRO CZECH

Platební metody

Platební metody

Navštivte naši prodejnu v Praze

Kde nás najdete Stará Spojovací 2263/9 190 00 Praha 9 - Libeň (mapa)

Telefon do prodejny +420 606 073 474

Otevírací doba Po-Pá: 10:00-19:00

Zákazníci nás mají rádi

Dortík před 20 dny

Vyzvednutí v Praze nejlevnější PB2 arašídové máslo navíc ještě 10% sleva

2016 © Fit-Pro.cz - Všechna práva vyhrazena.
Eshop na míru vytvořil Webový servis