Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies (viz Podmínky používání). Cookies jsou nutné pro fungování webu. Rozumím

David Lupač – čerstvý mistr Evropy

Davide, gratulujeme! Vychval se, prosím. Za poslední týdny toho na chválení není málo. Jakých úspěchů si nejvíc vážíš?

V posledních týdnech jsem absolvoval tři závody, z toho dvakrát mistrovství České republiky juniorů v benčpresu a silovém trojboji a jednou mistrovství Evropy juniorů v silovém trojboji. Všechny tři závody se mi povedlo vyhrát s poměrně velkým náskokem nad soupeři. Nejvíce si vážím titulu mistra Evropy, protože mi dlouho trvalo, než jsem na něj dosáhl.

Jak vypadalo tréninkové období před ME a jak vypadá teď?

Tréninkové období před mistrovstvím začalo někdy koncem ledna a vypadalo tak, že jsem trénoval třikrát čtyřikrát týdně. Zátěž a používané vybavení se postupně zvyšovala až do závodního stavu. Momentálně jsem v přípravě na mistrovství světa juniorů v benčpresu, které se koná 21. - 25. května v Dánsku. 

Řekneš nám svůj názor na změny v pravidlech silového trojboje?

Líbí se ti směr, kterým se IPF vydala? 

Líbí. IPF se snaží, aby byl powerlifting co nejvíce rozšířený a uznávaný sport. Pravidla by měla být co nejjednodušší, aby je každý hned pochopil (např. pokládání činky na břicho při benčpresu bylo dřív zakázáno a byl v tom poměrně zmatek, těžko bylo u některých poznat, kde končí hrudník a začíná břicho, proto jsem rád že se to pravidlo zrušilo). Zavedení RAW soutěží je další krok k tomu, aby silový trojboj mohl dělat každý a náklady na vybavení byly minimální. Silový trojboj je jednoduchý sport a měl by vypadat jednoduše.  

Na mistrovství Evropy ses očividně připravil mistrovsky, řekneš nám něco o atmosféře na závodech?

Příprava na ME šla přesně podle plánu u dřepu, dokonce i nad očekávání dobře. Atmosféra na závodech nebyla žádná sláva, ale spíše to bylo vinou pořadatelů, kteří nezajistili úplně vhodné prostředí pro konání mistrovství Evropy.

Jaký byl pocit na bedně?

Pocit, když stojíte na nejvyšším stupínku, držíte nad hlavou českou vlajku a hraje česká hymna, se nedá popsat. To je přesně to, k čemu směřuje každý závodník.

Jak hodnotil tvoji účast na ME reprezentační trenér?

Velmi pozitivně. Teď už přemýšlíme, jak se správně připravit na mistrovství světa, aby byl výsledek stejný.

Máš pro nás nějakou předsoutěžní vychytávku z oblasti suplementů?

Já používám suplementy od firmy fit-pro.cz, s kterými jsem maximálně spokojený a mohu je všem doporučit. Před soutěží používám bcaa od firmy OLIMP a protein a gainer od firmy WEIDER. Pak multivitamin a kloubní výživu. Žádnou vychytávku nemám, používám to, co mi funguje a co tělo potřebuje.

A vybavení na závody?

K tomu, abych dosahoval nejlepších výkonů, musím používat to nejlepší vybavení. které je možné použít podle pravidel IPF.

Jak dlouho se tvoje tělo vzpamatovává z tak náročného závodu a jaké jsou tvoje osvědčené regenerační techniky?

Ze závodu, ve kterém jdu naplno, se dávám dohromady tak 3 až 4 dny. Hodně tomu pomáhá, když hned navštívím mého maséra Honzu Čermáka (masazeporadne.cz), který mi bolavé svaly rozmasíruje a případně zatejpuje, aby lépe regenerovaly.

Když člověk pozoruje tvůj výkon na benči nebo při dřepech, nemůže si nevšimnout propracovanou techniku dechu. Co by se od tebe mohli naučit například amatérští crossfiteři?

Při každém těžkém zdvihu čehokoliv je správný nádech a zatnutí břišních svalů hodně důležité. Nejvíce se s tím pracuje ve dřepu, kde bez toho nejde udržet správná technika a pokaždé by vás činka ohnula. Myslím, že crossfiteři také potřebují správně pracovat s dechem a i když jejich výkon trvá o dost delší dobu, je třeba brát v potaz další faktory správného dechu.

Můžeš nám ve zkratce popsat svůj tréninkový režim a jeho skladbu?

Trénuji třikrát až čtyřikrát týdně, hodně to záleží na pocitu únavy. Pondělí to bývají těžké dřepy a těžký benčpres. Tento model už se mi mnohokrát osvědčil a na závodech jsem schopný bez problému zabenčovat i po těžkých dřepech. Ve středu trénuju mrtvé tahy, dotahy, záda  a triceps. V pátek mám lehké dřepy a lehký benčpres, ten den mám lehčí a spíše piluju techniku a doplňkové cviky a svaly, jako například trapézy, biceps apod.

Máš nějaké oblíbené tréninkové metody, kterých se v přípravě držíš?

Můj tréninkový plán vychází z ruské rutiny Ivanov, ale už je hodně upravený k mým potřebám a k velkým možnostem, které v Eagle fitness mám.

Zlatá medaile je satisfakcí i závazkem. K čemu se upíná tvoje příprava aktuálně?

Zlatá medaile na mistrovství Evropy je pro mě velký úspěch a samozřejmě mě to zavazuje k dobrému výsledku i na mistrovství světa. Tento rok je pro mě poslední v juniorské kategorii a proto bych rád získal i tyhle dva tituly.

Děkujeme za rozhovor!

Platební metody

Platební metody

Navštivte naši prodejnu v Praze

Kde nás najdete Stará spojovací 2263/9 190 00 Praha 9 - Libeň (mapa)

Telefon do prodejny +420 606 073 474

Otevírací doba Po-Pá: 10:00-19:00

Zákazníci nás mají rádi

Dortík před 17 dny

Vyzvednutí v Praze nejlevnější PB2 arašídové máslo navíc ještě 10% sleva

2016 © Fit-Pro.cz - Všechna práva vyhrazena.
Eshop na míru vytvořil Webový servis